لاستیک چاکدار

هدف از بکارگیری بوش لاستیک ها در خودرو جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی، حذف لرزش ها و همچنین تحمل و کم کردن میزانی از ضربات وارد شده به خودرو است که به دلیل خاصیت لاستیکی این قطعه، موارد فوق شکل می گیرد. خاصیت لاستیکی بوش نگهدارنده میل تعادل موجب می شود که در برابر ضربات شدید و کشش مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.
هدف از بکارگیری بوش لاستیک ها در خودرو جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی، حذف لرزش ها و همچنین تحمل و کم کردن میزانی از ضربات وارد شده به خودرو است که به دلیل خاصیت لاستیکی این قطعه، موارد فوق شکل می گیرد. خاصیت لاستیکی بوش نگهدارنده میل تعادل موجب می شود که در برابر ضربات شدید و کشش مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.
مطالب

هدف از بکارگیری بوش لاستیک ها در خودرو جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی، حذف لرزش ها و همچنین تحمل و کم کردن میزانی از ضربات وارد شده به خودرو است که به دلیل خاصیت لاستیکی این قطعه، موارد فوق شکل می گیرد. خاصیت لاستیکی بوش نگهدارنده میل تعادل موجب می شود که در برابر ضربات شدید و کشش مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.

خرابی لاستیک چاکدار رانندگان در جاده و راه های کشور همیشه با مواردی چون دست انداز و پستی بلندی ها در چالش هستند لاستیک موجگیر یکی از قطعات مهم در این چالش است و خرابی آن علاوه بر صدمه به خود باعث آسیب به قطعات دیگر می شود و نباید خرابی آن را چون یک قطعه کوچک است بی اهمیت شمرده شود.

لاستیک چاکدار یا همان بوش میل تعادل در برابر دماهای کم مقاوم است و به همین دلیل طول عمر قابل قبولی دارد. اما در مکانهایی که به دلیل سرعت حرکت ، دما بالاست زود سخت شده و دچار ترکیدگی و شکست می شوند .

خرابی لاستیک چاکدار سبب ایجاد سر و صدای اضافی در قسمت جلویی خودرو و به لرزش در آمدن غربیلک فرمان می گردد. به طور کلی لاستیک چاکدار به مرور زمان به دلیل وارد آمدن فشار و ضربات شدید دچار خرابی، له شدگی و یا پارگی می گردد.

نشانه های تعویض لاستیک چاکدار:

  • سر و صدای اضافی در قسمت جلویی خودرو
  • لرزش غربیلک فرمان
  • کشیده شدن فرمان به یک سمت

یكي از دغدغه هايي كه اكثر رانندگان با ماشین های امروزه با آن سروكار دارند مشكل كوبش خودرو مي باشد كه اغلب استمرار اين كوبش علاوه بر ايجاد تنش هاي عصبي براي راننده و سلب آسايش حين رانندگي به مرور زمان باعث بروز ايرادهايي نيز در اتاق و سيستم جلوبندي مي گردد كه اين عوارض علاوه بر موثر بودن در كيفيت رانندگي، به لحاظ ايمني خودرو نيز اثر منفي خواهد گذاشت.

بالشتک ضربه گیر خودرو با عملکردی باورنکردنی و فوق العاده برای افزایش راحتی سواری راننده و سرنشینان در راستاي از بین بردن کوبش و سر و صدای خودرو، ارتقاء کیفیت عملكرد سيستم تعليق بواسطه دفع کامل تمامی ضربات وارده از جاده، افزایش ایمنی جاده در شرایط مختلف سرعت، پیچ و خم جاده، ترمزگیری وشتابگیری و …بکار گرفته می شود.

بالشتک ضربه گير پلي اورتان (urethane cushion) محصولي نانو تکنولوژيک مي باشد که در صنايع راه سازي در اتصالهاي پل يا ستون هاي آن به عنوان مفصل (ضريه گير) عمل کرده و باعث عدم فرسايش پل ها مي شود . اين محصول سالهاست که در صنايع عمران و راهسازي مورد استفاده قرار گرفته است . به تازگي و با شناخت مشتقات مختلف اين محصول در صنايع ديگر نيز کاربرد پيدا کرده ( به خصوص در صنايع اتومبيل سازي ) اين محصول با قرار گرفتن بين لوله فنر اصلي اتومبيل باعث مي شود که فنرها به صورت نرمتر و بدون فشار عمل کنند و عملاً همانند مفصلي ضربه گير ( بالشتک ضربه گير ) بين چرخها و بدنه اتومبيل قرار گرفته و مزاياي ذيل را به ارمغان مي آورد :

کاهش صداي داخل اتومبيل

به صورت کاملاً محسوس صداي داخل اتومبيل کم مي شود و لذت رانندگي را به شما القا مي کند .

رفع کوبش اتومبيل هنگام عبور از دست اندازها

بسياري از دست اندازها که هميشه مجبور بوديد به خاطر عبور از آنها ترمز کنيد اکنون ديگر قابل لمس نيستند. اين مورد در خصوص ماشين هاي سنگين تر و شش سيلندر ( خصوصاً ماکسيما ، هيونداي جنسيس کوپه و بي ام دبليـو سري 3 ) بسـيار محسوس مي باشد و يا ماشين هايي که از رينگ اسپرت استـفاده مي کننـد و همچنيـن ماشينهايي که براي آفرود استفاده مي شوند ، به نوعي که بعضي اوقات بعد از پياده شدن راننده خستگي به حدي مي باشد که گويا اتومبيل بر آدم سوار بوده است .

هندلينگ بالا هنگام پيچيدن

شايد بارها براي شما هم پيش آمده باشد که هنگام پيچيدن ماشين به يک طرف لنگر انداخته و حتي سرنشينان عقب ماشين را روي هم ميريزد. اين مورد در سرعتهاي بالاتر باعث از دست دادن تعادل ماشين شده و يا حتي منجر به تصادف مي شود .

افزايش عمر کمک فنر و قطعات جلو بندي

قطعاً اين محصول و کمک فنرها و قطعات جلوبندي کمک شاياني مي کند و بار کمک فنر را بسيار کم مي کند که باعث افزايش حدوداً دوبرابر عمر قطعات خصوصاً کمک فنر مي شود .

  • نصب بسيار آسان در کمترين زمان ممکن
  • تقويت سيستم ترمز

تا زمانی که خودرویی فاقد یک ساختار تقلیل دهنده نیرو باشد، فنر آن، انرژی را که از یک دست انداز جذب کرده، به صورت و آهنگ کنترل نشده ای پخش کرده و رها می سازد. فنر در بسامد طبیعی خود باز و بسته می شود تا جایی که همه انرژی را که جذب کرده، از دست بدهد. تعلیقی که تنها بر اساس فنرها طراحی و ساخته شده باشد، سواری بسیار پرتحرک و بسته به نوع زمین، خودرویی غیرقابل کنترل را به وجود می آورد.

در تعریف ضربه گیر، یا کمک فنر، باید گفت “وسیله ای برای کنترل حرکات نامطلوب فنر در طی فرآیند تقلیل.” کمک ها، کار تقلیل نیروی حرکات لرزشی را بر عهده دارند، بدین صورت که انرژی جنبشی (حرکت تعلیق) به انرژی گرمایی تبدیل می شود، و انرژی گرمایی نیز در سیّال روغنی (هیدرولیکی) از بین می رود. برای درک بهتر طرز کار آن، به درون یک کمک فنر نگاهی می اندازیم تا ساختار و عملکردش را بهتر ببینیم.

 کمک، اساساً یک پمپ روغن است که مابین بدنه خودرو و چرخ های آن قرار گرفته است. سر بالایی آن به بدنه (که همان وزن معلق باشد) و سر پایینی اش به اکسل، نزدیک چرخ (که همان وزن نامعلق باشد)، اتصال دارد. در یک طرح دو لوله ای، که یکی از رایج ترین انواع کمک ها می باشد، سر بالایی (از داخل) به یک میل پیستون متصل است، که آن نیز خود به یک پیستون اتصال دارد، که در نهایت پیستون در لوله ای حاوی سیّال روغنی قرار دارد. لوله ی داخلی را لوله فشار و لوله ی خارجی را لوله ذخیره (محافظ) می نامند. لوله ذخیره، سیال روغنی مازاد را ذخیره می کند.

هنگامی که چرخ خودرو با دست اندازی در جاده برخورد می کند و باعث باز و بسته شدن فنر می شود، انرژی فنر از طریق سر بالایی به آن منتق می گردد، و سپس به میل پیستون و در نهایت به پیستون می رسد. منافذی که بر روی پیستون وجود دارند، به سیّال اجازه گذر از خود را می دهند و می گذارند تا در حین حرکت پیستون به سمت بالا و پایین، درلوله فشار جریان داشته یاشد. به علت اندازه نسبتاً ریز سوراخ ها، تحت فشار بالا، تنها مقدار کمی روغن از آنها درز می کند. این عمل، حرکت پیستون و در نتیجه حرکت فنر را کند می سازد.

اشتراک گذاری

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
تعداد کاراکتر مانده: 300
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بوش طبق جناقی 405

بوش طبق جناقی پژو 405 قطعه‌ای حیاتی در سیستم تعلیق این خودرو است که وظایف مهمی را بر

درباره انواع ضربگیر

کمک فنرها در دو گردش کار می کنند – گردش تراکم و گردش بسط (یا کشش). گردش تراکم

اطلاعاتی درباره دسته گیربکس و اهمیت آن

یکی از اجزای اصلی وسایل نقلیه گیر بکس می باشد و به اندازه موتو خودرو دارای اهمیت می